Metode de soluționare a problemelor pentru industria non-auto

Scopul trainingului:

Aplicarea practică a cunoștințelor dobândite pentru a defini corect problema, proteja clientul, identifica cauzele rădăcină, stabili și evalua eficacitatea acțiunilor corective implementate și utilizarea unui sistem de lecții învățate pentru

Obiective:

La finalul cursului participanții vor fi capabili:

  • să prioritizeze problemele funcție de criterii predefinite în vedera soluționării lor
  • să definească corect o problemă
  • să gestioneze acțiunilor corective în vederea eliminării reapariției problemei
  • să dezvolte și să utilizeze un sistem de management al lecțiilor învățate în vederea prevenirii apariției aceleași probleme în procese similare

 Tematici abordate:

  • Procesul de soluționare al problemelor, ciclul PDCA, diagramele Pareto
  • Definirea unei probleme, de la vocea clientului la vocea procesului prin utilizarea unor instrumente specifice
  • Stabilirea echipei
  • Stabilirea acțiunilor de securizare a clientului
  • Identificarea cauzei rădăcină folosind instrumentele specifice
  • Stabilirea acțiunilor corective
  • Verificarea eficacității acțiunilor implementate
  • Utilizarea lecțiilor învățate

 Metodologie:

  • Facilitare
  • Dezbatere
  • Exerciții de grup

Durata: 1 zi

Target Group:

Este recomandabil sa fie implicați in program reprezentanți din departamentele: calitate, mentenanță, proces, producție, comercial, aprovizionări și imbunătățire continuă.