Selectează o Pagină

Analiză de business pentru profesioniștii IT

Scopul trainingului:

În ultima decadă , rolul analistului de business a evoluat de la analistul de business care scria proceduri la acela de a realiza conexiunea între comunitatea utilizatorilor ce nu au cunoaștere tehnică și furnizorii de soluții tehnologice.

Acest curs furnizează o acoperire introductivă și proactivă a cunoașterii și competențelor esențiale analistului de business din zilele noastre și a unui viitor previzibil in relația cu unitațile de business ale organizației.

Obiectivele cursului:

După finalizarea cursului BA pentru Profesioniști IT, participanții vor căpăta aptitudinile necesare pentru:

  • Descrierea relației între proiecte și procese
  • Descrierea metodologiilor de proiecte dezvoltare
  • Înțelegerea elementelor de bază ale arhitecturilor enterprise și impactul asupra selecției proiectelor.
  • Învățarea proceselor de comunicare și cum impactează acestea selecția proiectelor.
  • Determinarea stilului de comunicare ale participanților ( profil BEST) și înțelegerea modului prin care acesta poate ajuta în obținerea cerințelor.
  • Colectarea și documentarea cerințelor utilizatorilor folosind următoarele tehnici:
    • Interviuri
    • Sesiuni colaborative
    • Construirea prototipurilor
    • Folosirea tehnicilor de defalcare a activităților
    • Bazele Use Case-urilor
    • Analiza proceselor de business
  • Modelarea de business
  • Fundamente de modelare de proces
  • Validarea cerințelor prin modelarea datelor
  • Fundamente de testare și asigurarea calității

 Tematici abordate:

Vedere de ansamblu asupra domeniului analizei de business

  • Responsabilități ale Analistului de Business
  • Comunicarea
    • Mecanisme de distribuție
    • Stiluri de comunicare
  • Strategii de documentare

Colectarea cerințelor

  • Nivele de cerințe ale unui proiect
  • Identificarea nevoilor în raport cu dorințele
  • Tehnici de colectare a cerințelor
  • Interviuri
  • Construirea prototipurilor
  • Use Case-uri
  • Ateliere de lucru colaborative
  • Structura defalcată a activităților
  • Analiza procesului de business
  • Clasificarea cerințelor

Modelarea

  • Analiza proceselor de business
  • Imbunătățirea proceselor de business
  • Reinginerizarea proceselor de business
  • Modelarea datelor
  • Fundamente
  • Diagrame relație-entitate

Fundamentele testării

  • Strategia de testare
  • Asigurarea calității proiectului și a calității produsului
  • Scenarii de testare

Șabloane de lucru

  • Schițarea cerințelor software/de produs
  • Șabloane UseCase
  • Șabloane pentru planuri de testare

Sesiuni practice aplicative

  • Discutarea practicilor de analiză de business în cadrul companiei
  • Conducerea unui proiect cu facilități limitate de comunicare
  • Determinarea stilului de comunicare
  • Interviul cu sponsorul proiectului și construirea unui produs
  • Dezvoltarea UseCase-urilor si a diagramelor UseCase
  • Proiectarea și facilitarea sesiunilor de colectare a cerințelor
  • Colectarea cerințelor în paralel cu dezvoltarea structurii defalcate a activităților
  • Crearea unui model de proces de business
  • Dezvoltarea documentului de cerințe la nivel înalt
  • Dezvoltarea diagramei relație-entitate
  • Crearea planului de testare în cadrul proiectului.

Metodologie:

  • Facilitare
  • Dezbatere
  • Sesiuni practice aplicative

 Durata: 4 zile

Target Group:

  • Analiști de business (indiferent de gradul lor de cunoaștere)
  • Manageri de proiect care au și rol de analiști de business în proiectele lor
  • Manageri care au analiști de business în echipele lor.