Selectează o Pagină

Managementul crizei pentru organizații

Evaluați în mod eficient situațiile de criză și puneți în aplicare contramăsurile adecvate

Solicitările și cerințele care apar într-o criză sunt polivalente și determină companiile – indiferent de mărime – să aibă provocări neprevăzute, așa cum ne-a demonstrat actuala pandemie de coronavirus. Managementul eficient al crizei în astfel de cazuri include identificarea și analizarea situației de criză, elaborarea de strategii adecvate pentru soluționarea crizei, precum și introducerea și monitorizarea unor contramăsuri adecvate.

Chiar și atunci când companiile sunt afectate în mod egal de criză, provocările pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) diferă de cele ale companiilor mai mari și ale organizațiilor internaționale. Adesea, este mai ușor pentru IMM-uri să înțeleagă rapid situația și să reacționeze imediat și la nivel local. Cu toate acestea, este posibil să aibă nevoie de asistență expertă tehnică, organizațională și de personal pentru a evalua cu exactitate efectele crizei și pentru a planifica și pune în aplicare contramăsuri adecvate. Pe de altă parte, organizațiile mari, multinaționale dispun de experiență, expertiză și resurse organizaționale pentru a evalua crizele și a stabili un plan de acțiune adecvat. Provocările lor constă mai ales în capacitatea de a menține o imagine globală, de a evalua interacțiunile și interfețele, de a coordona pașii centralizați și descentralizați și de a asigura comunicarea necesară.

Managementul cu succes al crizei este cea mai bună pregătire pentru cel mai rău scenariu

În actuala pandemie cauzată de răspândirea rapidă a coronavirusului, companiile se confruntă cu provocări deosebite, de la absențele pe caz de boală ale angajaților până la libertatea limitată de mișcare impusă de autorități. Prin urmare, un plan corespunzător în caz de pandemie este esențial pentru toate companiile.

Împreună putem depăși criza: Vă sfătuim, vă informăm și vă sprijinim

În cadrul DEKRA vă oferim cel mai bun sprijin posibil în managementul unei crize! Experții noștri oferă informații corecte și relevante, autoevaluări adecvate și legături utile, precum și sfaturi și asistență concrete într-o criză.

Informații generale

Ce înseamnă „criză”?

O criză este o situație problematică în care trebuie luate rapid decizii raționale și durabile. În majoritatea cazurilor, această situație este însoțită de o escaladare care poate duce la alegeri dificile.

Ce înseamnă „catastrofă”?

O catastrofă este un dezastru grav, cu consecințe de durată. În general, implică pagube pe termen lung care afectează o suprafață mare. O catastrofă nu poate fi gestionată sau evitată cu măsuri normale în caz de urgență, cum ar fi pompierii, poliția sau serviciul de salvare. De obicei, este nevoie de ajutor și resurse din alte regiuni sau țări.

DEKRA are o echipă extrem de dedicată, cu o serie mare de abilități, cu mulți ani de experiență în serviciile de remediere a pierderilor cauzate de catastrofe. Ceea ce ne face unici este faptul că putem evalua orice fel de despăgubiri ce rezultă dintr-o catastrofă; de la daune auto, bunuri, vătămări corporale, până la cele mai complexe despăgubiri industriale.

Ce presupune managementul crizei?

Pentru a gestiona cel mai bine crizele și catastrofele, logistica corespunzătoare și coordonarea resurselor necesare sunt esențiale. Domeniile fundamentale de activitate pentru managementul crizei sunt, prin urmare, planificarea, organizarea, conducerea și supravegherea. Odată cu răspândirea rapidă în prezent a coronavirusului, planificarea pe perioada pandemiei și managementul sănătății de către companii sunt elemente importante ale managementului crizei.

Există exemple de crize din trecut?

Catastrofa nucleară de la Fukushima din 2011 este un exemplu de situație de criză. O serie de accidente catastrofale și defecțiuni grave au dus la explozii în reactoarele nucleare care au expus o suprafață mare la radiații, ceea ce face suprafața de nelocuit. Compania TEPCO s-a trezit de la o zi la alta în criză și a trebuit să reacționeze cât mai repede. Acest lucru a demonstrat cât de important poate fi managementul eficient al crizei.